بیمارستان کودکان





 تاریخ تاسیس: ۱۳۶۰

 تلفن: ۰۴۱۳۵۲۶۲۲۵۵

 آذربايجان شرقي، تبريز، خيابان ششگلان

بیمارستان از تاریخ 1 فروردین 1401 به محل جدید خود در خاوران (بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر) انتقال یافت.

تاریخچه:
این مرکز در سال ۱۳۴۹ با مساحت اولیه ۹۳۰۳ مترمربع و توسط مالک آن به نام آقای فرمان فرمانیان با زیربنای ۱۰۷۵۲ مترمربع تحت عنوان بیمارستان فرمانفرمائیان افتتاح و به دانشگاه واگذارشده است. این بیمارستان تحت همین نام و به‌صورت یک بیمارستان عمومی مخصوصاً در رشته‌های داخلی جراحی و اورتوپدی فعالیت‌های درمانی خود را شروع و بعداً به‌صورت رسمی به یک مرکز آموزشی درمانی تغییر نام یافت و در کنار امر درمان بیماران تاکنون به تربیت دانشجویان مختلف نیز می‌پردازند. به‌تدریج بااحساس نیاز استان به یک مرکز تخصصی مخصوص اطفال و از طرفی وجود تعداد کافی متخصصین کودکان، نام مرکز را به مرکز آموزشی و درمانی کودکان تغییر و در سال  ۱۳۷۵ با توسعه فضای درمانی و آموزشی و انتقال بخش‌های داخلی و نوزادان بیمارستان اسدآبادی به این مرکز، به‌عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

«تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال ۱۴ سال در سطح منطقه شمال غرب کشور»
مساحت ۱۰۶۸۸ مترمربع زیربنا ۱۲۵۵۰ مترمربع

بخش‌های درمانی تخصصی و فوق تخصصی به شرح زیر است:
جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ICU مراقبت‌های ویژه (نوزادان، اطفال) داخلی، اعصاب، گوارش، کلیه،‌ ارولوژی، بخش‌های عفونی،‌ نوزادان، انکولوژی (خون)، آلرژی، غدد و داخلی قلب و عروق

اورژانس مرکز به‌صورت شبانه‌روزی و درمانگاه‌های تخصصی و هموفیلی و تالاسمی و شیمی‌درمانی به‌صورت صبح و عصر و درمانگاه‌های فوق تخصصی در طی ایام هفته فعال است. مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز با دارا بودن تمامی رشته‌های تخصصی کودکان و نوزادان به‌عنوان تنها مرکز در  شمال غرب کشور خدمات تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی را با استفاده از آخرین اطلاعات و تجهیزات روز ارائه نموده و نیروی انسانی متخصص تربیت می‌نماید.
این مرکز سعی دارد با ایجاد محیطی شاداب، پویا و امن، آرامش و رضایت کودکان و همراهانشان را تأمین نموده و با بهره‌گیری از اساتید و کارکنان باانگیزه و توانمند خود در جهت ارتقاء سلامت کودکان جامعه گام بردارد. مرکز آموزشی و درمانی کودکان در نظر دارد با استقرار استانداردهای اعتباربخشی و تقویت واحد بهبود کیفیت، خدماتی با حداکثر کیفیت  به مراجعین خود ارائه نموده و رضایت آنان را جلب نماید. ارتقاء ایمنی مراجعین و کارکنان با استفاده از استقرار استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار از اولویت‌های اصلی این مرکز است. این مرکز تلاش می‌نماید با جلب حمایت‌های نهادها و اقشار مختلف، با توسعه بخش‌ها و امکانات و جذب نیروهای متخصص، کارایی و اثربخشی خود را در جهت ارائه‌ی خدمات بهتر به جامعه تحت پوشش افزایش دهد. این مرکز در نظر دارد به‌عنوان بیمارستان قطب در سطح کشور و کشورهای هم‌جوار ارائه خدمت نماید.

 

{{$select.selected.sp_name}}

پزشکی با این تخصص یافت نشد.

{{row.type_caption}} {{row.node.node_title}}

خدمات:

رزرو